Algemeen

Afvalscheiding voor bedrijven: hoe werkt dat eigenlijk?1 min lezen

Door: 25 april 2018 Geen Reacties

Binnen Nederland is iedere ondernemer zelf verantwoordelijk voor het inzamelen van bedrijfsafval. Zodra dit eenmaal is geregeld kijk men niet vaak niet meer naar om. Jouw afval wordt met vaste regelmaat opgehaald en gaat toch prima? Toch loont het de moeite om jouw laatste factuur erbij te pakken en eens een (prijs)vergelijkend onderzoekje te doen.

En vraag dan bij jezelf af: is jouw container altijd vol of kan de leging een keertje worden overgeslagen? Heb je te maken met meer afval tijdens het seizoen? Heb je veel papier/karton en laat je dit apart inzamelen? Dit zijn allerlei punten die direct invloed hebben op jouw bedrijfsafvalkosten én je helpt mee aan een beter milieu.  

Er bestaan verschillende soorten afval die gescheiden kunnen worden. Voorbeelden hiervan zijn:

  • Papier / karton

  • Organisch afval

  • Verpakkingsglas

  • Folies

  • Rest afval

Indien ondernemers afval scheiden en papier/karton, organisch afval, (verpakkings)glas en binnenkort folies separaat laten inzamelen, kan men ook voor het restafval (duurste soort) een kleinere rolcontainer bestellen of minder vaak laten legen.  

MKB-afval heeft een speciale actie alleen in april, dus je bent nog op tijd! Als je klant wordt bij MKB-afval ontvang je de eerst 3 maanden 50% korting op jouw abonnement! Bespaar de komende 3 maanden dus nog meer op jouw afvalkosten. De korting wordt automatisch op jouw maandelijkse factuur berekend.

Bekijk hier de eenmalige aanbieding en wees er op tijd bij: https://www.mkb-afval.nl/eerste-3-maanden-50-korting/