Algemeen

Hoe vaak kreeg jij (n)iemand aan de lijn bij de Belastingdienst?1 min lezen

By 11 januari 2019 No Comments

Ondernemers kregen 3 van de 10 keer dat zij in 2018 de Belastingtelefoon belden géén medewerker aan de lijn. De bereikbaarheid van de dienst speelt al langere tijd door capaciteitsproblemen.

Dalende lijn

In 2018 is de Belastingtelefoon 12,5 miljoen keer gebeld, hiervan heeft 2,5 miljoen geen resultaat gehad. In ongeveer 50 procent van de gevallen werd er zelf opgehangen door de beller. De andere helft kwam door drukte niet eens in de wachtrij.

In 2017 waren er ongeveer net zo veel bellers maar kregen ongeveer een half miljoen bellers geen resultaat. Het jaar daarvoor kregen 1,4 miljoen bellers van de ruim 14 miljoen geen medewerker te spreken. Dit betekent dat het aantal telefoontjes zonder resultaat is gestegen van één naar twee op tien.

Ondernemers

Minder dan 1,6 miljoen van de ruim 2,2 miljoen bellende ondernemers belden zonder resultaat. Van de tien ondernemers, kregen er dus zeven geen medewerker te spreken.

Leave a Reply