Algemeen

Ondernemersverhaal: Liesbeth van House of Kent2 min lezen

By 4 juni 2020 No Comments

Haar rugzak vulde ze met tien jaar ervaring bij multinationals in sales, projectmanagement in tabak en olie en drie jaar als manager van een modellen- en promotiebureau. Aan het woord is Liesbeth van Schie: ‘Met veel ervaring en de wens om te gaan ondernemen was dit het juiste moment om gewoon te starten.’ Lachend vervolgt ze: ‘Met een baby in de Maxi Cozy verklaarde veel mensen me voor gek, maar voor mij voelde het gewoon als het juiste moment!’

 

Alweer dertien jaar geleden startte Liesbeth House of Kent, Hospitality , Horeca en Promotiebureau. Wat House of kent onderscheidt? ‘De inzet van qualified people , waarbij het oog het eerste eet’, zegt Liesbeth met een knipoog. ‘Met andere woorden, goed opgeleide mensen die er leuk en representatief uitzien. We bedienen een landelijke markt in het hogere segment.’

 

Daarnaast is Liesbeth met haar man midden in de corona crisis een nieuw bedrijf gestart – wijBESCHERMENjou! Inspelend op de markt, leveren zij plexiglas oplossingen in standaard en maatwerk voor allerlei beroepsgroepen en segmenten. ‘Denk aan mooie strakke stalen schermen voor de horeca of sportschool , nagelschermen voor de nagelsalons en schermen voor bijvoorbeeld kantoren. We zijn een maand bezig en het gaat super. Van investeren in nieuwe jurkjes  voor de promotiedames naar het investeren in Plexiglas. Ik zag hem niet aankomen, maar als ondernemer moet je anticiperen en niet gaan huilen in een hoekje1!’

 

Dat Liesbeth flexibel is, blijkt wel uit de periode waarin haar twee compagnons ermee stopten. ‘De eerste vond ondernemen lastig te combineren met haar gezin en met de ander nam ik zelf de keuze. Of ik koop jou uit of jij mij. Een grote mensen beslissing ik kocht mijn succes en zelfstandigheid terug en tegelijkertijd leerde ik hierdoor dat mijn kindje ook maar een bedrijf is en ik de emotionele betrokkenheid wat meer los kon laten en net zo goed werkte zonder de passie los te laten.’

 

Wat Liesbeth’s bedrijven uniek maakt, is de passie waarmee zij onderneemt. ‘Dezelfde passie als waarmee in eigenlijk alles in m’n leven doe: m’n gezin, koken, shoppen, verhalen vertellen, andere help en vooral mijn product verkoop. Doordat ik 24/7 werk of iig er mee bezig ben, mijn hersens bruisen altijd van de ideeën, ben ik ook altijd bij alles betrokken. Met house of kent willen we altijd een 9,5 halen en merk dat dat met wijBESCHERMENjou weer niet anders is.’

 

‘Wat ik wil bereiken is een bedrijf met een naam die mensen verbinden aan kwaliteit, passie en ondernemerschap. Een product waar ik trots op ben.  Met wij beschermen jou doe ik niet anders. 10 jaar geleden droomde ik van filialen in Antwerpen Brussel Londen en Dubai. De wereld moest ons product gaan leren kennen. Nu denk ik , dat mag een ander doen, Nederland is groot genoeg voor ons!’

Benieuwd naar haar website: Kijk op www.wijbeschermenjou.nl   https://www.houseofkent.nl/

Bridgefund

Leave a Reply