Algemeen

MKB blijft achter met internet en online groei1 min lezen

Door: 10 juli 2017 Geen Reacties

De afgelopen twintig jaar hebben steeds meer bedrijven hun weg gevonden naar het internet. Met inmiddels ruim 10 miljoen actieve Nederlandse internetgebruikers is dit een essentieel onderdeel van de marketing. Toch heeft bijna een kwart van de MKB’ers op dit moment nog geen website, en dat leidt ertoe dat zij omzet mislopen.

De overgang naar internet is niet verrassend. Het is ontzettend gebruiksvriendelijk voor consumenten en bedrijven om online informatie op te zoeken en diensten of producten af te nemen. Bij een kapotte waterleiding zoeken we het probleem op via Google, evalueren wij of we hier een specialist voor moeten inhuren en nemen direct via de website contact op om vandaag nog een afspraak te maken.

 

Dit deel van de MKB’ers dat online nog niet actief is doet er dan ook goed aan om toch de overstap naar online te maken. Hier is niet altijd een eigen webontwikkelaar voor nodig. De tijden van duizenden euro’s aan ontwikkelingskosten zijn ook al ver achter ons. Bedrijven zoals Ondernemerswebsites.nl bieden een website aan vanaf €8,00 met eenmalige opzetkosten van €265. En daarbij zijn er ook steeds meer bedrijven waar MKB’ers zelf een website kunnen opzetten.

 

Dat veel MKB’ers de overstap naar het internet missen is dan ook zonde, want dit is op basis van het kostenplaatje en de gemiste omzet die hier tegenover staat niet nodig. Veel MKB’ers doen er dan ook goed aan om te kijken naar mogelijkheden om tegen een lage prijs een website op te laten zetten. Van daaruit kunnen zij op zoek gaan naar nieuwe online kanalen die ingezet worden om nieuwe klanten aan te trekken, zodat ook de online groei op de juiste manier kan worden uitgevoerd.