Algemeen

Omnitele doet onderzoek naar mobiele klantervaring1 min lezen

Door: 16 maart 2016 Geen Reacties

Connectiviteit is cruciaal voor elke ondernemer. Die gedachte staat aan de basis van het nieuwe 4G-netwerk van Tele2.

Netwerkdirecteur Francois Mairey geeft een update over de huidige status en kwaliteit van de mobiele diensten van Tele2.

Vandaag is er een rapport over mobiele klantervaring in Nederland (door Omnitele) gepubliceerd. Hierin komt Tele2 goed naar voren (4G dekking (98,7%). De verschillen tussen de vier providers zijn nauwelijks significant. In het algemeen concludeert Omnitele dat Nederlandse mobiele klanten kunnen rekenen op een klantervaringsniveau voor mobiele spraak- en datadiensten dat gelijk is aan, zo niet beter dan internationale industriegemiddelden.

Quotes uit het onderzoek:

4G LTE COVERAGE
De 4G LTE-dekking is erg goed voor alle Nederlandse mobiele aanbieders. KPN (99,8%), Vodafone (99,4%), T-Mobile (99,2%) en Tele2 (98,7%) scoren allen goed in de gemeten gebieden.

Metingen in de buitengebieden

Metingen in de buitengebieden, uitgevoerd op provinciale N-wegen laten geen noemenswaardig verschil zien ten opzichte van de trends en gemiddelden die voor het gehele land worden waargenomen. Een dekkingsanalyse laat zien dat KPN en Vodafone minder 4G LTE-dekking verliezen dan T-Mobile en Tele2 in de buitengebieden ten opzichte van de stedelijke gebieden. Er is niet geconstateerd dat dit een merkbaar verschil oplevert in de klantervaring voor mobiele datadiensten.

Bekijk het hele onderzoek