Ondernemersverhalen

Emile van Veen over BizzKiss2 min lezen

By 16 juli 2020 No Comments

“Het is toch schokkend dat bijna een derde van de vrouwelijke ondernemers single is!”

 

Emile van Veen over BizzKiss, een nieuwe datingsite voor ondernemers.

 

Het idee woonde al een paar jaar in zijn achterhoofd, en bleef in leven omdat het regelmatig gevoed werd met wéér een verhaal of klaagzang uit zijn vriendenkring of zakelijke netwerk. ‘Mijn vriendin begrijpt me niet,’ of ‘Tsja, hij kon niet meekomen, want er was weer één of andere crisis op de zaak.’

 

Ondernemers hebben het druk, maar staan ook onder druk. Uit een recent onderzoek van MKB Belangen blijkt dat ruim 90 procent van de ondernemers van mening is dat zij een andere belevingswereld hebben dan niet-ondernemers, en zich ook over andere zaken zorgen maken. Ondernemen is een mindset en een way of life.

‘Ondernemers brengen met hun bedrijf al een kindje in een relatie in,’ vertelt Emile van Veen. ‘Dat is een uitdaging. Bijna 60 procent van de ondernemers zegt wel eens een relatie te hebben zien mislukken vanwege hun ondernemerschap.’

 

Op 7 juli ging BizzKiss van start. Van Veen: ‘Het waren niet alleen de verhalen over de uitdagingen van het ondernemerschap. Het ging zeker ook over wat ik hoorde over daten. Door hun drukke bestaan hebben ondernemers daar sowieso vaak al minder tijd en energie voor. Dan kom je al snel bij internet uit, dat sowieso al door één op de drie singles gebruikt wordt. Ik hoorde zo ontzettend veel anekdotes over mislukte dates met mensen die heel anders waren dan ze zich online hadden voorgedaan. Ze waren ouder, woonden ergens anders of deden eigenlijk heel iets anders dan ze verteld hadden. Dan zwijg ik nog over nepprofielen, gelukszoekers of mensen die erop uit zijn om je geld af te troggelen.’

 

Die twee zaken waren de puzzelstukjes die precies in elkaar pasten. Het grote toverwoord: de Kamer van Koophandel. Het was een soort Eureka-moment, vertelt de oprichter: ‘We gebruiken de KvK ten eerste om het ondernemerschap van ieder nieuw lid te checken. Maar we gebruiken die informatie óók om bepaalde zaken “vast te zetten”, zoals leeftijd, branche, woonplaats en het type bedrijf. Daarmee zijn we een unieke datingsite: wij garanderen namelijk keihard dat er alleen échte profielen zijn, én wij garanderen dat de basisinformatie klopt.’

 

BizzKiss overschreed na één week al het aantal van honderd aanmeldingen. Het is de uitdaging om het bij zoveel mogelijk ondernemers bekend te krijgen. ‘Iedereen die ervan hoort is direct enthousiast over het concept,’ zegt Emile van Veen. ‘Nu moeten we nog zorgen dat zoveel mogelijk mensen ervan horen, zodat we binnenkort echt het datingplatform voor ondernemers zijn. We gaan alvast de goede kant uit!’

 

BizzKiss: www.bizzkiss.nl

Leave a Reply