Ondernemersverhalen

Ondernemersverhaal – Het verschil maken in gehoorbescherming, daar gaat het om!3 min lezen

Door: 3 april 2017 Geen Reacties

Peter van Galen (51) startte in 2003 met het merk Earproof® om de oren van zijn collega’s in de muziekindustrie te redden.

Peter van Galen is net terug uit Lissabon. Hij was ‘on tour’ met zijn bedrijf, deze keer drie dagen op bezoek bij een zakenpartner. Zoals altijd is het investeren, informeren & stimuleren. Zijn werk brengt hem over de wereld in contact met leuke, gelijkgestemde mensen. Volgende maand staat Kopenhagen op het programma, en morgen Raalte.

Vijftien jaar geleden zei hij zijn goed betaalde baan gedag. Hij wilde vrij zijn, vrij kunnen denken, zelf kunnen beslissen, zelf fouten kunnen maken en zelf de successen kunnen claimen. Hij maakte fouten, ging op zijn bek, verspilde geld, had succes, verdiende geld en zag zijn visie bevestigd.

Blijven geloven en doorgaan

Plannen en ideeën hebben is makkelijk, maar deze uitvoeren en blijven volhouden, daar komt het op aan… Na twee jaar Earproof werd Peter op een willekeurige woensdag wakker met een keiharde piep in zijn oor. Tinnitus, een gehoorbeschadiging die je kunt oplopen als je je oren blootstelt aan te hard geluid. Zo’n gehoorbeschadiging kan zelfs permanent worden. Dit drukte Peter nog meer met de neus op de feiten, en stimuleerde hem enorm in het uitvoeren van zijn missie: Het belang van het beschermen van je gehoor onder de aandacht te brengen bij jonge mensen.

Investeren was een risico, maar ik had geen keus

In 2015 besloot Peter om Earproof te veranderen en te vernieuwen. Hij zegt: ‘Ik wist toen dat we op termijn niet meer relevant zouden zijn. Op het moment dat je zo’n besluit neemt weet je niet wat er gaat gebeuren, je moet investeren zonder dat er garantie op succes is. Het alternatief is nietsdoen en weten dat je gepasseerd wordt, en uit de markt gedrukt… Dus er was geen keus.’

2016 werd een cruciaal jaar waarin veel veranderde; een echt transitie-jaar. En al snel bleek het besluit om te vernieuwen en innoveren het enige juiste te zijn.

Inspiratie

‘Ik wil juist niet volwassen worden, maar contact blijven houden met jonge mensen en de trends blijven volgen. Ik weet dat ik nu al een toeschouwer ben en ik zie mijn eigen jeugd herhalen, in een andere tijd en andere vorm. Gelijkenissen en parallellen zijn er zeker. Het is mooi om te zien hoe de jeugd ons opvolgt en zich met dezelfde passie in het leven stort, fouten maakt, geld gaat verdienen en het leven leeft alsof het de laatste dag op aarde is.’

‘Naast mij staat Marianne Goudswaard, mijn vrouw, moeder van mijn twee zoons, sparring partner en soul mate.

Samen namen we besluiten, kochten een huis, kregen kinderen en bouwden een bedrijf. Marianne heeft haar sensoren ver open staan, al heel vroeg begonnen we met biologisch eten en vergeten groenten. Ik werd op het hippe reclamebureau waar ik indertijd werkte keihard om uitgelachen. Duurzaamheid was al snel een manier van leven bij ons, we redden bijen en we redden oren…’

Ik wil het verschil maken…

Relevant zijn, daar gaat het om. Bewustzijn kweken. Blijven knokken voor dat waar je in gelooft.

En dat we aan het eind van ons leven kunnen zeggen dat we lief hebben gehad, we bevriend zijn met onze familie en door onze vrienden als familie worden beschouwd.

Bescherm uw oren tegen geluidsschade! Speciaal ondernemersaanbod

Earproof geeft, in samenwerking met MKB Belangen, speciaal voor ondernemers 25% korting op alle producten in de website zoals bij voorbeeld deze generieke oordoppen. Vergeet niet bij het bestellen de code MKB2017 in te vullen.

Bescherm uw oren en beleef tegelijkertijd tóch de muziek zoals deze bedoeld is…. Lekker hard, maar zonder gevaar!

<h2<Earproof®

Stationsplein 45, unit E0.174.01

3013 AK Rotterdam

+31 (0)10 26 14 038

info@earproof.com

www.earproof.com