Ondernemersverhalen

Ondernemersverhaal – Projectinrichting met happinessfactor2 min lezen

Door: 24 mei 2017 Geen Reacties

André Mulder, Jeroen Mittelmijer en Chantal Mittelmijer zijn de ondernemers achter InteriorWorks, specialist op het gebied van projectinrichting binnen hospitality-, kantoor-, onderwijs-, en zorgbranche. De filosofie van InteriorWorks is dat zakelijk interieur méér dan alleen een verzameling van een aantal meubelstukken is.

InteriorWorks maakt van elke (kantoor)inrichting een belevenis. De afgelopen jaren hebben zij zichzelf bewezen bij aansprekende klanten als Google, INK Hotel en de Erasmus Universiteit.

De happiness-factor
De happiness-factor staat bij elk interieur hoog in het vaandel. Daarom streven wij altijd naar een interieur dat de gebruiker centraal plaatst. Want hoe gelukkiger onze klant, hoe hoger de productiviteit en hoe lager het ziekteverzuim. Wij creëren graag een (werk)plek die voelt als thuiskomen. Waar beweging gestimuleerd wordt en waar een gevoel van saamhorigheid ontstaat. Het interieur is allang niet meer een sausje, maar een belevenis.

Keer op keer opnieuw uitvinden
InteriorWorks startte in 2004 als franchiseonderneming, groeide daarna zelfstandig door naar officeDOCK Projectinrichters BV en sinds 31 maart is onze naam officieel gewijzigd in InteriorWorks. Natuurlijke groei zorgde ervoor dat de naam officeDOCK de lading niet meer voldoende dekte. Onze merken en leveranciers zijn veel breder inzetbaar dan puur kantoor. Wij zijn door de jaren heen meegegroeid met de architecten met wie we veel samenwerken en gingen zo bijvoorbeeld steeds meer werken voor de hospitality-branche. Keer op keer hebben wij onszelf opnieuw uitgevonden; de naamswijziging in InteriorWorks is een logische stap die aansluit bij de vraag vanuit de branche.

Unieke interieurfilosofie
Onze interieurfilosofie InteriorWorks is uniek in haar soort. Wij werken altijd aan de hand van drie pijlers. Company ID’, ‘Human Factor’ en ‘Project Efficiency’. Met Company ID wordt door de juiste vragen te stellen geanalyseerd wat de kernwaarden van de organisatie zijn, hoe een organisatie werkt en wil werken. Dit doen wij door middel van tools zoals een mood check en een inventarisatieprogramma. Op basis hiervan gaan we op zoek naar de juiste aanpak. Met de pijler Human Factor wordt vervolgens gezocht naar de beste balans tussen bedrijfsefficiëntie en een veilige, gezonde, leuke en duurzaam ingerichte omgeving. Onder de pijler Project Efficiency leveren wij inspirerende, representatieve kwaliteitsprojectinrichting tegen ieder budget en wanneer het de klant uitkomt.

Sterke relatie met leveranciers
Elk project is een cocreatie samen met een architect waarbij vanuit een look & feel of technisch kader een passend voorstel wordt gedaan. Interieurarchitecten krijgen 100 procent creatieve vrijheid: “Bedenk maar wat je zou willen ‒ wij maken het wel”. Schetsen en ontwerpen vanaf de tekentafel kunnen op deze manier vrijwel een-op-een in real life nagemaakt worden binnen de eigen werkplaats. De sterke relatie met onze leveranciers zorgt ervoor dat we altijd merkonafhankelijk kunnen opereren, waardoor elk concept vertaald kan worden naar de specifieke wensen van de klant. Voor Google verzorgden we zo een kantoorinrichting met 60-70 procent gerecyclede en geüpcyclede meubels. Onze klant staat altijd centraal, ons professionele team zorgt dan ook altijd voor een vlekkeloze projectafhandeling, aldus Chantal Mittelmeijer.

interiorworks.nl