Ondernemersverhalen

Ondernemersverhaal – Verslaafd aan duurzaamheid2 min lezen

Door: 29 mei 2017 Geen Reacties

Duurzaamheid zit in je genen, je bent het zelf. Bij ons begon het inmiddels al weer heel wat jaren geleden. “Vanuit mijn interesse en enthousiasme voor duurzaamheid startte ik naast mijn communicatiewerk eigen initiatieven zoals mijn eigen blog ECOCOOL.nl over duurzame innovaties en de online informatieplatforms Duurzame Gemeente en VVEduurzaam.nl”, aldus Casper Gijzen. Monique Speelman: “Ik communiceer al sinds het Rotterdam Climate Initiative in 2008 over de noodzaak van schone lucht, droge voeten en schonere energie tegen lagere kosten.

”En nu zijn we gestart met Duurzability: we verenigingen onze expertise in communicatie én ons enthousiasme voor de duurzame ontwikkelingen die overal om ons heen plaatsvinden. En het mooie is dat we daardoor weer allerlei bedrijven tegenkomen die datzelfde doen: duurzame ondernemers die ook hun bedrijf en bedrijfsvoering verduurzamen. Wij helpen hen hun verhaal vertellen en zij inspireren ons met wie ze zijn en wat ze doen.”

”Sommigen van hen zijn heel idealistisch en voeren bijvoorbeeld duurzame maatregelen door gewoon omdat ze het belangrijk vinden, anderen zien goede mogelijkheden om hun product of dienst of productieproces te verduurzamen en weten dit bovendien goed te vermarkten. In alle gevallen vinden wij het zonde als die ondernemingen hun duurzame verhalen niet naar buiten brengen, want zoals ze ons enthousiast maken kunnen ze ook hun klanten enthousiasmeren.”

”Zo valt alles voor ons op zijn plaats: we doen wat we leuk vinden (communiceren over duurzaamheid) en tegelijkertijd delen we het enthousiasme voor duurzaamheid met onze klanten. Casper: “Bij communicatie over duurzaamheid gaat het om verandercommunicatie: hoe kun je anderen motiveren voor de verandering, hoe kun je de verandering met elkaar vorm en inhoud geven en succesvol implementeren? Duurzaam staat wat mij betreft voor slim, aantrekkelijk, waardevol. Als je die kanten laat zien dan win je anderen voor wat jij te bieden hebt en dan gaat communicatie je helpen bij het realiseren van doelen én idealen.”

Monique: “Mensen verwerken informatie het beste met behulp van tekst. Beelden en video’s trekken de aandacht, maar het zijn de teksten die mensen over de streep trekken. Ik ben altijd op zoek naar het waarom van iemands keuze. Wat motiveert je? Wat is het verhaal achter je verhaal? Wil je mensen motiveren? Laat ze meekijken in je keuken en neem ze mee in jouw keuzes. Dan helpen ze je maar wat graag.”

Nieuwsgierig?
Aan de bezoekers van MKB belangen bieden we nu gratis een light versie van onze duurzame communicatiescan aan. Dat werkt als volgt: We houden een kort gesprek en we inventariseren je communicatiemateriaal, internet-presence en social media en we geven op basis daarvan vijf pluspunten en vijf verbeterpunten: vijf punten die wij zien in je huidige communicatie die je zelf al hebt gerealiseerd en die je vooral zo moet houden, en vijf punten waarmee je jouw duurzaamheidscommunicatie nog een stap hoger kan tillen om echt dat verschil te gaan maken. Interesse? We horen het graag!

Duurzability.nl

Casper Gijzen
cas@duurzability.nl
0629545067

Monique Speelman
monique@duurzability.nl
0614268032