Ondernemersverhalen

Ondernemersverhalen: Als je wilt groeien moet je blijven investeren!2 min lezen

Door: 9 november 2016 Geen Reacties

‘Ik doe alles zelf’, zegt Ronny. ‘Ik begon op mijn 22ste als medewerker in een winkeltje in computerbenodigdheden, we deden reparaties en we bouwden computers. Na vijf jaar nam ik de zaak over en begon groter te denken dan Borne. Ik bouwde ook websites. Na een tijdje dacht ik: Kom, laat ik een webshop beginnen. Ik kocht een container vol luchtreinigingsapparaten in China en verkocht die onder eigen merknaam via internet op Progenion.nl. Dat liep goed, dus een tweede container was al snel geregeld, evenals een tweede webshop. Als je wilt groeien moet je blijven investeren. Het ging eigenlijk een beetje vanzelf.’

Inmiddels runt Ronny zo’n twintig webshops. Niet alleen in luchtreinigingsproducten, maar vooral ook in licentiespeelgoed. Hij speelt handig in op nieuwe trends. Onder de hoofdnaam Tunesstore.nl vallen meerdere themawebshops, van Barbieland.nl tot Dinowebshop.nl en van Pawpatrol-speelgoed.nl tot Spongebobshop.nl. Zijn showroom ligt vol met spullen van Frozen, de Minions en Huisdiergeheimen.

Zijn bedrijf is inmiddels verhuisd. Het winkeltje in computerbenodigdheden in het centrum van Borne is verwisseld voor een pand met een grote showroom en veel ruimte voor opslag op een industrieterrein in Borne.

Aan het runnen van een webshop zitten veel voordelen, bijvoorbeeld dat je niet de hele dag in je eigen winkel aanwezig hoeft te zijn, bovendien ben je niet meer afhankelijk van de mensen uit je eigen directe omgeving. Bestellingen komen vanuit alle windstreken en zelfs vanuit het buitenland. Het geeft je veel vrijheid. Als je er een beetje handig in bent, heb je een webshop zo gebouwd en kun je beginnen met je winkel. En als het niet blijkt te werken, kun je er ook zo weer mee stoppen. De kosten om op te starten zijn relatief laag.

Er is ook een fotostudiootje, waar Ronny zelf de foto’s maakt van de producten die hij verkoopt in zijn webshops. Dat doet hij heel professioneel. Dat moet ook wel, want de fotografie moet er echt goed uitzien. Het is heel simpel; een goede foto verkoopt en een slechte niet.

‘’Ik heb één persoon in dienst. Die komt hier elke middag pakketten inpakken om te versturen. Verder sleutel ik nog steeds aan computers en bouw ik websites. Ik kan maar moeilijk stilzitten…’’

Ronny Doornbos