Ondernemersverhalen

Yagmur Mert van Parfumerie Bargello2 min lezen

By 2 maart 2020 No Comments

Yagmur Mert van Bargello Utrecht:  ‘’Durf risico’s te nemen, want als je geen risico’s neemt zul je ook nooit slagen’’.

Eind 2013 gooide de destijds 27 jarige Yagmur het roer volledig om: “een idee wat al lang mijn hoofd speelde werd werkelijkheid. En hoe!” Yagmur zei de zekerheid van een baan en een vast inkomen op om als franchisenemer een filiaal van parfumerie Bargello in Utrecht te openen. Bargello zul je denken? Nooit van gehoord! “Maar als je de Bargello parfums eenmaal ervaart, wil je nooit meer anders”, aldus Yagmur. “Zelf was ik al fan van de winkel en de parfums. Nederland was nog niet bekend met de Bargello parfums, hier zag ik dus een gat in de markt.“

De Parfums van Bargello zijn uniek en onderscheiden zich van de bekende parfums. ” Onze parfums zijn gemaakt op oliebasis waardoor de geur intenser is en langer blijft zitten. Aan het einde van de dag ruik je het parfum nog steeds”, zegt Yagmur trots Daarnaast zijn de parfums aantrekkelijk geprijsd: waar je normaal voor een flesje parfum rond de €75,00 betaald, kost een flesje Bargello parfum €25,00. “De parfums die wij aanbieden zijn kwalitatief beter en betaalbaarder dan die van de grote bekende merken”, concludeert Yagmur.

In de straat waar Bargello is gevestigd, staan helaas drie winkelpanden leeg. Door het grote online aanbod, zijn mensen minder snel geneigd om de stad in te gaan. “Gelukkig heeft Bargello hier weinig last van. De meeste mensen willen de parfums eerst ruiken voordat zij een aankoop doen.”

Hoe Yagmur een succes van de winkel maakte? “Allereerst hebben we een kwalitatief hoogwaardig product tegen een aantrekkelijke prijs.  Wij geven altijd persoonlijke service , advies en denken mee met onze klanten. In de loop der jaren hebben we een vaste klantenkring opgebouwd en deze brengen altijd weer nieuwe klanten mee naar de winkel. De meeste nieuwe klanten in de winkel hebben wij gekregen door mond op mond reclame.”

De winkel is deze week helemaal omgetoverd voor Valentijnsdag. ”Zo hebben we speciale banners laten drukken en zullen we alles inpakken in cadeaupapier met hartjes. Deze periode is het altijd druk omdat mensen voor hun geliefde een lekkere parfum willen geven. We hebben een speciale Valentijnsdag actie hiermee krijgen onze klanten de 2de parfum voor de halve prijs.”

Leave a Reply