Specialist

5 Snelle tips voor meer conversies op jouw website3 min lezen

Door: 19 april 2018 Geen Reacties

Je hebt een mooie website, waar je zelf veel tijd in hebt gestoken om deze te bouwen of te laten bouwen. Alles is prachtig ingericht en je ontvangt hier veel bezoekers per dag op. Toch valt het nog een beetje tegen hoeveel klanten je hier uithaalt; daar had je toch wat meer van verwacht. Herkenbaar? Vandaag geven wij jou samen met Mark Norbruis enkele tips om meer conversies uit jouw website te halen. Mark is expert op het gebied van conversie en is deze week ook Ondernemer van de Week.

1. Zorg voor een duidelijke contactmogelijkheid

De laatste jaren is het steeds essentiëler geworden om direct via de website informatie op te kunnen vragen en contact op te kunnen nemen. Het is daarom belangrijk dat jouw telefoonnummer goed en bovendien duidelijk wordt aangegeven op de website.

Maar ook informatie zoals het e-mailadres en zelfs een eventuele chatfunctie zijn handig om potentiële klanten direct de mogelijkheid te geven om informatie op te vragen. Een laatste essentieel middel is om bezoekers ook direct een vrijblijvende offerte te laten opvragen.

 

2. Maak de samenstelling van de website logisch

De belangrijkste elementen van de website, zoals informatie over jouw producten en diensten, de contactpagina en andere belangrijke informatie op jouw website moet voor bezoekers zo eenvoudig mogelijk te vinden zijn.

Het is zonde om de contactpagina achter allerlei knoppen te verbergen – geen enkele bezoeker kan de pagina dan vinden en het wordt onmogelijk om zo contact met jou op te nemen.

 

3. Communiceer de propositie van jouw product of dienst prominent op de website

Iemand welkom heten op de website is allang verleden tijd. In plaats daarvan moet je direct op de website duidelijk maken wat de bezoeker kan verwachten. Geef in enkele korte zinnen aan wat jouw bedrijf doet, hoe jij de potentiële klant kunt helpen en welke resultaten zij mogen verwachten.

Door dit beeld duidelijk te schetsen, wordt het voor bezoekers direct duidelijk waarom zij jouw onderneming moeten inschakelen.

 

4. Foto’s zeggen meer dan duizend woorden

Je wilt bezoekers ook verleiden door middel van visuele elementen zoals afbeeldingen. Een website voor een tandarts met een foto van iemand met een grote glimlach en witte tanden scoort bijvoorbeeld beter dan een foto van de behandelkamer. Tenslotte kan de behandelkamer een beetje afschrikken maar wordt iedereen blij van een witte glimlach.

 

5. Benoem wat jou uniek maakt tegenover concurrenten

Welk onderdeel binnen jouw werkwijze is nu echt uniek binnen jouw markt? Reageer jij sneller op aanvragen? Kom jij sneller naar de klant toe dan de concurrent? Hebben zij door jou een oplossing binnen 24 uur in plaats van de normale 5 werkdagen?

Door dit goed te benoemen op de website, maak jij het voor jouw potentiële klanten gemakkelijker om een keuze te maken bij de dienst of het product dat zij willen afnemen. Je moet weten dat, indien jij producten of diensten verkoopt binnen een markt met concurrentie, bezoekers altijd op zoek gaan naar de beste keuze. Door aan te geven waarom jij de beste keuze bent, zorg jij voor een beter resultaat voor de klant – maar natuurlijk ook voor jezelf!

 

Meer weten over hoe zulke elementen invloed hebben op jouw conversie?

Je kunt via Norbruis.com direct in contact komen met Mark Norbruis en zijn team.