Specialist

KPN stopt met ISDN4 min lezen

Door: 19 januari 2018 Geen Reacties

KPN heeft aangekondigd dat het traditionele koperen netwerk niet lang meer ondersteunt gaat blijven en dat men het netwerk gaat moderniseren. Per 1 september 2019 zal ISDN-1 en ISDN-2 dan ook niet meer beschikbaar zijn. In 2021 stopt ook ISDN-15, ISDN-20 en ISDN-30.

Dit betekent voor ondernemers dat er een einde gaat komen aan de traditionele vaste telefonie omgeving met analoge lijnen en ISDN-verbindingen. Bij veel bedrijven ‘hangt’ er nog een oude telefooncentrale die vaak nog prima functioneert en nog niet aan vervanging toe is. Andere bedrijven komen met hun telefooncentrale aan het einde van de levensduur en zullen logischerwijs deze bestaande omgeving helemaal moeten vervangen. Maar welke impact heeft deze uitfasering nou voor uw onderneming? MKB Belangen heeft de mogelijkheden verder voor u onderzocht en daaruit blijkt dat u de volgende opties heeft:

 

1. Overstappen naar een cloud omgeving

Tegenwoordig worden heel veel producten en diensten vanuit ‘de cloud’ geleverd. In het geval van vaste telefonie betekent dit dat u geen fysieke telefooncentrale meer op locatie heeft, maar dat u gebruik maakt van een virtuele telefoniecentrale die door een provider gehost wordt in een datacenter. U kunt gewoon gebruik maken van alle functionaliteiten waarvan u gewend was om deze te gebruiken, zoals een keuzemenu, een belgroep, een voicemail, doorschakelen en doorverbinden. Daarnaast biedt cloud telefonie veel extra functionaliteiten, waaronder o.a. het integreren van uw CRM pakket met de telefonie omgeving, zodat u kunt zien wie er belt. Daardoor kunt u direct de beller persoonlijk begroeten.

 

Een migratie van ISDN naar cloud telefonie vergt soms aanpassingen aan het interne netwerk, waaronder bijvoorbeeld bekabeling en de internetverbinding. Ook moet u de gehele telefoniecentrale opnieuw inrichten. MKB Belangen biedt u volledige ondersteuning, zodat u zich kunt focussen op uw business! Neem contact met één van onze specialisten op of bekijk onderstaande aanbieding.

Bekijk de mogelijkheden om over te stappen naar een cloud-omgeving >>

 

2. Overstappen naar VoIP

Niet alle ondernemers willen hun diensten in de cloud onderbrengen, maar hebben liever hun servers, of telefonie omgeving, lokaal staan. MKB Belangen heeft een erg interessant alternatief voor deze ondernemers ontworpen waarbij uw bestaande telefonie omgeving behouden blijft en u uw ISDN telefooncentrale gewoon kunt behouden! Hoe doen wij dit?

 

Een van onze vaste telefonie leveranciers plaatst achter uw ISDN telefooncentrale een ISDN-SIP converter. Dit kastje vormt het ISDN signaal om naar VoIP, zodat het getransporteerd kan worden over een internetverbinding, naar de buitenwereld. Op deze manier behoudt u uw telefooncentrale, uw telefoontoestellen, er verandert niets! Het grote voordeel van deze oplossing – genaamd SIP Trunk – is dat het een minimale impact heeft op uw organisatie, in tegenstelling tot een migratie naar een cloud omgeving.

Bekijk de mogelijkheden om over te stappen naar VoIP >>

 

3. Alleen nog maar ‘mobiel’ werken

Met de introductie van hogere snelheden op het mobiele netwerk (4G+), nieuwe technieken op het gebied van integratie van vaste- en mobiele netwerken, bellen over 4G en WiFi en de steeds groter wordende databundels, is de trend ingezet dat veel ondernemers uitsluitend nog mobiel werken. Het mobiele toestel dient als ‘mobile office’ en geeft de ondernemer en haar medewerkers de vrijheid om altijd en overal beschikbaar en bereikbaar te zijn, op de manier dat bij hen past.

 

Zo kunt er bijvoorbeeld voor kiezen om uw vaste telefoonnummers binnen te laten komen op uw mobiele toestel. U kunt nog een stap verder gaan door te kiezen voor een vast-mobiel integratie, waardoor u op uw mobiele toestel kunt bellen met het vaste telefoonnummer. De ontvanger ziet dan uw bedrijfsnummer in beeld, wat erg professioneel oogt. Bovendien kunt u zodoende uw mobiele nummer beschermen en alleen uitreiken aan degene waarvan u vindt dat deze u direct mag bellen.

 

Met een koppeling van de vaste- en mobiele telefonie bespaart u met name in de operationele kosten, doordat u efficiënt omgaat met uw tijd. U ziet bijvoorbeeld op uw mobiel op een collega in gesprek is, of niet bereikbaar is, waardoor u hem of haar niet hoeft te bellen. Ook bespaart u op de kosten van de abonnementen van de vaste telefonie!

Bekijk de aanbiedingen voor mobiele telefonie >>

 

Wij praten u graag bij en helpen u met het kiezen uit alle mogelijkheden. Neem daarom gerust contact met ons op of kijk verder op deze pagina.