Specialist

Tijd én geld besparen? Regel de salarisadministratie online3 min lezen

Door: 28 september 2017 Geen Reacties

Anno 2017 hebben de meeste ondernemers een website, regelen ze hun bankzaken online en hebben ze contact met klanten via de e-mail, chat of whatsapp. Toch zijn er nog steeds veel ondernemers die hun salarisadministratie traditioneel geregeld hebben. Waarom, als het zoveel gemakkelijker, sneller én goedkoper kan?

Tijdrovende en kennisintensieve klus

De loonadministratie is vanwege het grote aantal mutaties een tijdrovende klus. Denk aan wijzigingen in contracturen, functies of beloning, of de maandelijkse mutaties, zoals declaraties of het aantal uren dat (over)gewerkt is. De sterk veranderende wet- en regelgeving helpt daarbij niet mee. Dat alles maakt dat er veel tijd in gaat zitten. Tijd die je als ondernemer liever in je business steekt. Bovendien is het soms lastige materie, wat het ook nog duur maakt.

Besteed het uit versus doe het zelf

Veel ondernemers worstelen dan ook met de vraag: wat wil ik uitbesteden en wat wil ik zelf blijven doen? (Lees verder over waarom wel of niet uitbesteden in dit blog) Welke mogelijkheden zijn er in de markt? Kan ik zelf toegang krijgen tot mijn eigen administratie? Wat kan ik mijn medewerkers bieden? Gelukkig zijn er steeds meer flexibele én betaalbare internetoplossingen.

Werk in de cloud

Moderne administratiekantoren werken met een salaris- en personeelsprogramma dat volledig in de cloud is ontwikkeld. Via een e-HRM applicatie op zijn smartphone, tablet of laptop heeft de ondernemer altijd toegang tot zijn eigen informatie, zijn personeelsdossiers en een salaris dashboard. Waar hij ook is – op de zaak, thuis, op een congres of in het buitenland. Medewerkers en managers maken gebruik van dezelfde applicatie. Zo kunnen zij onder andere hun jaaropgaven, salarisstroken en verlof inzien.

Kies voor e-HRM: flexibel én efficiënt

De op internet gebouwde e-HRM oplossingen hebben veel voordelen boven de traditionele salarisadministratiepakketten. Ze zijn namelijk ontworpen en gebouwd om klanten veel flexibiliteit te bieden. Daarnaast zijn ze beter beveiligd en is het gebruikersbeheer gemakkelijker. Bovendien hebben alle moderne platforms een geïntegreerde salarisverwerking. Informatie hoeft dus niet meer in meerdere systemen te worden ingevoerd of van het ene systeem naar het andere te worden overgezet. Alles gebeurt in één programma en één database. Wel zo efficiënt.

Houd het zelf in de hand

Een ander belangrijk voordeel van een e-HRM applicatie is dat ondernemers de salarisadministratie (deels) zelf kunnen doen. Via de app kunnen medewerkers zelf mutaties invoeren, zoals een adresmutatie of een declaratie. De manager of ondernemer beoordeelt de mutatie en keurt deze goed of af. Hij of zij ziet ook in één oogopslag de bezetting van de afdeling, het aantal uren dat is gedraaid en eventueel verlof of verzuim. Daarnaast geeft de app signalen wanneer iemand jarig is, een jubileum heeft of wanneer een tijdelijk contract afloopt. Wel zo gemakkelijk. En het bespaart tijd die een salarisadministrateur anders nodig heeft voor het invoeren, verwerken en rapporteren van de gegevens.  

Consulteer een HR & payroll specialist

Veel administratiekantoren bieden nog een traditionele dienstverlening of een dienstverlening gebaseerd op verouderde technologie. De organisaties die zijn aangesloten bij Masters in Payroll & HR bieden laagdrempelige en betaalbare pakketten, gebaseerd op de modernste e-HRM technologie. Binnen deze pakketten kunnen ondernemers zelf bepalen wat ze uitbesteden en wat ze zelf blijven doen. Daarnaast zijn er binnen het netwerk een groot aantal HR- & payroll-specialisten beschikbaar, met kennis van elke branche en cao. Ondernemers kunnen bij hen terecht voor ondersteuning en advies bij al hun personele vraagstukken.

Wil jij meer informatie over een e-HRM applicatie of over de HR-dienstverlening van Masters in Payroll & HR? Kijk dan eens op de website: https://www.mastersinpayroll.nl