Thema's

Recent 1 artikel

Meest bekeken 1 artikel

Meest geliked 1 artikel

Veelgestelde vragen

Energie
  • Waarom is de collectieve deal met Total Gas & Power?

    Eind 2015 is MKB Collectieven geslaagd om een grote deal over kortingen op energietarieven gesloten met Total Gas & Power Nederland. Het voordeel van het afsluiten van een deal met een langere termijn dan gebruikelijk is dat het mogelijk is om een hogere korting te verkrijgen. En omdat we in staat zijn geweest het collectief dusdanig uit te bouwen met een groeiend aantal deelnemers, kunnen we met het totaal opgetelde verbruik nog meer besparen. Het is gebleken dat we door deze werkwijze nóg scherpere tarieven voor elkaar kunnen krijgen.

    Total is natuurlijk bekend van de benzinestations die overal te vinden zijn, maar sinds 2014 ook als volwaardige energiemaatschappij, die gas en stroom levert aan eindgebruikers. Total richt zich uitsluitend op de zakelijke markt, waardoor het wat minder bekend is als een Eneco of Essent.

    Een groot voordeel van Total Gas & Power is dat zij zélf gas produceren, en dat zij dit dus niet (zoals eigenlijk alle andere energiemaatschappijen) moeten inkopen (in de praktijk het gas dat door de NAM in Groningen gewonnen wordt).

  • Wat is het verschil tussen direct afsluiten en later beslissen?

    Als je kiest om jezelf direct bij het energiecollectief aan te melden, maak je gebruik van de tarieven die wij nu op de website aanbieden. Als je kiest om later te beslissen, ga je mee in de volgende onderhandelingsronde waarvan de tarieven nog niet bekend zijn. Doordat deze prijzen afhankelijk zijn van de ontwikkeling op de energiemarkten, is het mogelijk dat deze prijzen hoger zijn in opeenvolgende rondes.

  • Wat is de looptijd van het contract?

    De looptijd van de contracten met Total Gas & Power zijn standaard drie jaar. De simpele reden hiervoor is dat de energieprijzen op dit moment historisch laag zijn en onze experts van mening zijn dat het verstandig is om dit nu voor langere tijd vast te zetten. Hierdoor kunnen we dus voor langere tijd leden van lage energiekosten verzekeren. Mocht je benieuwd zijn of dit contract ook met een andere looptijd af te sluiten is, kan een van onze specialisten je hier meer over vertellen.

  • Wat moet ik zelf doen om veilig over te stappen?

    Je hoeft bijna niets te doen om over te stappen naar jouw nieuwe energieleverancier. MKB Collectieven verzorgt jouw complete overstap, waaronder alle administratieve taken. Het enige wat jij hoeft te doen, is controleren of er sprake is van een lopend contract. In dat geval kan er namelijk sprake zijn van een mogelijke boete. En dat wil je natuurlijk voorkomen.

  • Hoe werkt het energiecollectief precies?

    Het energiecollectief wordt uitgevoerd door zusterorganisatie MKB Collectieven, die de afgelopen jaren al meer dan 100.000 zakelijke energiecontracten heeft afgesloten voor haar deelnemers.

    Iedere maand wordt een inschatting gemaakt van het aantal ondernemers dat mee zal gaan doen met de collectieve inkoop: over dit totale verbruik wordt vervolgens met Total Gas & Power onderhandeld over tarieven en voorwaarden.

    Op tarieven die uit deze onderhandelingen voortkomen kan de hele maand op worden ingeschreven.

  • Hoe werkt de Bespaar Garantie?

    MKB Collectieven en Total Gas & Power zijn er zó zeker van dat zij de voordeligste en beste energiedeal aanbieden, dat zij een besparing garanderen. Mocht het zo zijn dat jouw huidige tarieven lager of gelijk zijn aan onze collectieve tarieven, dan krijg je van Total Gas & Power alsnog een tarief dat tien procent voordeliger is dan jouw huidige tarieven.

     

MKB Belangen
  • Waarom krijg ik emails van MKB Belangen?

    MKB Belangen gebruikt emails om ondernemers te informeren en om onderzoeken uit te voeren. Op de mailinglijst staan alle deelnemers van MKB Collectieven en alle bedrijven die in het verleden hebben aangegeven per email geïnformeerd te willen worden door MKB Collectieven. Ook de deelnemers en geïnteresseerden van het Nederlands Inkoop Collectief staan op de mailinglijst: het Nederland Inkoop Collectief is in januari 2016 samengegaan met MKB Collectieven.

  • Wat doet MKB Belangen?

    Een van de doelen van MKB Belangen is om de vragen en problemen die er zijn te verzamelen, en te proberen een antwoord te vinden. We doen regelmatig onderzoek bij onze achterban om goed op de hoogte te blijven wat er precies speelt, in positieve en negatieve zin. Kunnen we bijvoorbeeld tips en succes delen? Of moeten we juist een probleem in kaart brengen en het beste advies inwinnen voor onze deelnemers?

    Op de website van MKB Belangen is een selectie van actuele en relevante nieuwsberichten binnen de MKB-branche te vinden. Daarnaast schrijven MKB Belangen directrice Adrienne van Veen en verschillende gasten regelmatig blogs en artikelen die behulpzaam zijn bij het ondernemerschap.

    Dat is niet alles. Want op de website van MKB Belangen is een selectie van de beste en meest actuele collectieve voordeelacties van MKB Collectieven te vinden.

    MKB Belangen: jouw partner binnen de MKB-markt.

  • Waarom MKB Belangen?

    Wat leeft er bij de ondernemer achter een zonnestudio, een snackbar, een loodgietersbedrijf, een koeriersdienst of een slijterij?

    Er zijn weinig plekken waar je als kleine ondernemer terecht kunt voor vragen over de dagelijkse problemen of struikelblokken die je tegenkomt. MKB Nederland, de grootste MKB-brancheorganisatie van het land, is door haar banden met VNO NCW meer een spreekbuis voor het grotere MKB. MKB Belangen richt zich juist op de MKB-ers die niet gerekend kunnen worden tot het ‘grotere MKB’. Relevante acties en nieuws voor jouw eigen subbranche, ontdek je daarom bij MKB Belangen.

    MKB Belangen is een verzamelpunt voor de kleinere ondernemer. Door middel van slimme partnerships proberen we continue mogelijk kennis te verzamelen en delen. Als belangenorganisatie proberen we tevens actief invloed uit te oefenen op de terreinen die belangrijk zijn voor de rasechte MKB-er.

  • Wie is MKB Belangen?

    MKB Belangen is begin 2016 in het leven geroepen door MKB Collectieven, dat met ruim 120.000 aangesloten ondernemers de grootste collectieve inkooporganisatie van Nederland.

    Er kwamen bij MKB Collectieven vrijwel dagelijks vragen binnen om hulp of advies over regelgeving, beslissingen van de (lokale) overheid of simpelweg ondernemerschap. Omdat MKB Collectieven écht gericht is op het organiseren van inkoopacties, is besloten om een apart “loket” te maken voor dergelijke zaken.

    Uit deze behoefte is in 2016 MKB Belangen ontstaan waarmee actief wordt bijgedragen aan de kennisoverdracht, lobby en besparingen ten behoeve van het middel- en klein bedrijf.

Mobiele telefonie
  • Hoe wordt vergeleken met andere aanbieders?

    Wanneer wij, MKB Belangen, een (prijs)vergelijking maakt met andere aanbieders, doen we dit op basis van vergelijkbare zakelijke abonnementen. Zoals je zal begrijpen is het niet altijd mogelijk om deze vergelijking 100 procent kloppend te maken: er kunnen kleine verschillen zijn, zoals aansluitkosten, buitenlandbundels en andere onderdelen. Wij nemen volgende aspecten als basis;

    • Databundel
    • Belminuten
    • Toestel
    • Looptijd

    &nbsp

    Belangrijk om te weten:

    – Tarieven, bundels en voorwaarden kunnen aan verandering onderhevig zijn. De door ons genoemde prijsverschillen hebben wij geconstateerd op de dag dat wij deze via een email gecommuniceerd hebben.

    – Omdat er kleine afwijkingen in de abonnementsvormen kunnen bestaan, geven wij altijd een directe link naar de betreffende aanbieding waar wij onze vergelijking op gebaseerd hebben. Het is belangrijk om deze vergelijking door te nemen zodat u kennis kunt nemen van alle kenmerken van de desbetreffende aanbieding.

    Vraag jij je af wat voor jou de beste keuze is? Dan staat een van onze specialisten je graag te woord!

  • Kan ik onbeperkt internetten met mijn abonnement?

    De meeste providers hanteren een datalimiet of een zogenaamde fair use policy om zo de kwaliteit van het datanetwerk te kunnen waarborgen voor alle gebruikers. Op onze website kan je via het tabblad tarieven per provider informatie vinden over deze datalimiet of fair use policy.

    Kom je er niet uit? Dan staat een van onze specialisten je graag te woord!

  • Kan ik mijn niet-gebruikte belminuten of beltegoed meenemen naar de volgende maand?

    Op het moment zijn er (helaas) weinig providers waarbij belminuten of beltegoed meegenomen kunnen worden naar de volgende maand. De providers waarvan wij weten dat dit wel mogelijk is, stellen hier weer verschillende voorwaarden aan. Op onze website kan je via het tabblad tarieven per provider informatie vinden over het meenemen van je belminuten.

    Mocht je hier niet uitkomen, staan we je natuurlijk graag te woord!

  • Kan ik mijn oude GSM nummer behouden?

    Nummerbehoud is mogelijk als jouw huidige abonnement binnen vier maanden afloopt of als je nummer al vrij van het contract is. Mocht je momenteel een particulier abonnement hebben, moet het abonnement binnen minimaal twee maanden aflopen. Wil je een prepaid-nummer meenemen? Dan is dit natuurlijk altijd mogelijk.

    Bij een aanvraag met nummerbehoud zal de nieuwe provider contact opnemen met jouw huidige provider om het actieve contract op te zeggen. Wanneer je zelf al jouw contract bij de oude provider hebt opgezegd, dient de aanvraag voor nummerbehoud uiterlijk 1 maand voor het einde van het oude contract bij ons binnen te zijn. Wanneer de aanvraag met nummerbehoud door de provider is goedgekeurd, zal de nieuwe simkaart (en eventueel ook het nieuwe toestel) naar jou toegestuurd worden. Je ontvangt de simkaart dus al voordat je nummer is overgezet en het nieuwe abonnement is ingegaan.

  • Hoe kan ik snel (meerdere) abonnementen bestellen?

    Wil je snel en gemakkelijk meerdere abonnementen bestellen? Dan is dat gewoon via onze website mogelijk. Indien de bestelde toestellen op voorraad zijn, is het zelfs mogelijk om binnen 24 uur de abonnementen en toestellen te leveren.

    Indien je geïnteresseerd bent in meerdere (verschillende) abonnementen kan je het gemakkelijkst een persoonlijke offerte opvragen via info@mkbbelangen.nl of telefonisch via 010 268 00 50. Onze specialisten zullen je vervolgens binnen korte tijd een gespecificeerd voorstel sturen.

  • Ik heb geen Nederlandse handleiding gekregen bij mijn telefoon, hoe kan dit?

    Om onnodig papierverbruik te voorkomen maken fabrikanten tegenwoordig nog zelden gebruik van (uitgebreide) handleidingen. Handleidingen worden echter wel digitaal aangeboden, waardoor je onder andere via onze informatiepagina van de telefoons diverse digitale handleidingen kunt vinden.

  • Zijn de telefoons simlockvrij?

    Ja! Alle telefoons zijn zoals je mag verwachten altijd simlockvrij. Wij werken uitsluitend met partijen samen waarbij de geleverde toestellen simlockvrij zijn. Hierdoor kan je, bijvoorbeeld als je in het buitenland bent, zonder problemen van simkaart wisselen. Wel zo handig!

Websites
  • Kan ik mijn eigen website beheren/aanpassen?

    Ja! En makkelijk ook. Alle websites gebouwd door onze partner Modual beschikken over een zeer gebruiksvriendelijk Content Management Systeem (CMS). Via dit systeem kun jij je eigen teksten aanpassen, foto’s wijzigen en de website optimaliseren voor zoekmachines. Zelfs als je nog nooit dit systeem gebruik hebt zal jij binnen no-time je weg kunnen vinden.

  • Is het aanbod echt vrijblijvend?

    Ja, je hoeft écht alleen te betalen voor de website als je tevreden bent. Het interview, de ontwikkelde website en de geschreven teksten zijn vrijblijvend zolang jij niet akkoord bent met het eindresultaat. Nadat de testlink geaccepteerd is, kan je de eenmalige kosten middels iDeal betalen en een machtiging af geven voor de maandelijkse kosten. Daarna gaat de definitieve versie live zodat iedereen jouw nieuwe website kan bezoeken!

  • Ik heb geen goede afbeeldingen voor de website. Wat nu?

    Heb je geen afbeeldingen die wij voor de ontwikkeling van jouw nieuwe website kunnen gebruiken? Dan kunnen we gebruik maken van onze basiscollectie met zogenoemde stockfoto’s. Hieruit kunnen we foto’s en afbeeldingen gebruiken om jouw nieuwe website te vullen. Je kunt ook gebruik maken van onze uitgebreide betaalde collectie. Hiervoor brengen we wel eenmalig de kosten van in rekening.

  • Ik bezit al een domeinnaam. Kan de website op dit domein geplaatst worden?

    Als je al in het bezit bent van een domeinnaam, kunnen wij de eindversie van de website naar jouw domeinnaam verhuizen. Jouw nieuwe website is dus gewoon bereikbaar vanaf jouw eigen domeinnaam.

  • Wat krijg ik voor € 325,- ?

    Een tekstschrijver schrijft teksten aan de hand van een telefonisch interview. Hij zoekt de juiste foto’s, bouwt de website in de juiste kleuren en met je eigen logo. De website is voorzien van een Content Management Systeem (CMS), wordt gehost op eigen servers en is inclusief een domeinnaam* en twee supportvragen na oplevering.

    *Domeinnaamextensies: nl, com, be, eu, de, es, fr, it, co.uk, uk.

    Interview

    Onze webbouwer bespreekt met jou de onderwerpen en de indeling van je website. Hij zal de opbouw en tekst van de pagina’s samenstellen, zodat de website helemaal gereed is voor gebruik.

    IContent Management Systeem

    Met het Content Management Systeem kun je als klant de inhoud van je website zelf aanpassen. Met het CMS kun je een onbeperkt aantal pagina’s in de website plaatsen.

    Modules voor het beheren van:

    Elementenmodule.

    Een element bestaat uit een titel, hoofdafbeelding, aanvullende afbeeldingen en een tekst. Dit kan worden gebruikt voor projecten, diensten of producten. Een website kan worden uitgerust met meerdere elementenmodules.

    Fotoalbum.

    Deze kan op een losse pagina worden geplaatst. Daarnaast kunnen foto’s worden toegevoegd aan de carrousel op de voorpagina.

    Bestanden.

    Via de online file manager kunnen bestanden van maximaal 50MB worden geüpload en online worden geplaatst.

    Hosting

    Hosting en dataverkeer van je website op basis van Fair Use Policy.

    Domeinnaam

    Inclusief één domeinnaam uit groep 1. Een domeinnaam uit een andere groep is: prijs minus prijs groep 1.

    Feedbackrondes

    De uitwerking wordt met de klant besproken en door middel van maximaal twee duidelijke feedbackrondes verbeterd.

    Support

    Eerste twee supportvragen zijn kosteloos.

    Fotopakket basic

    Foto’s uit onze basiscollectie van meer dan 1000 foto’s. Dit pakket is standaard inbegrepen.

Geen resultaten gevonden