Thema's

Recent 1 artikel

Meest bekeken 1 artikel

Meest geliked 1 artikel

Veelgestelde vragen

Energie
  • Waarom is de collectieve deal met Total Gas & Power?

    Eind 2015 heeft MKB Collectieven één grote deal over kortingen op energietarieven gesloten met Total Gas & Power Nederland. Het voordeel van een deal over een wat langere termijn is dat het daardoor gaat over grotere aantallen klanten (en dus nog meer opgeteld verbruik). Het is gebleken dat we door deze werkwijze nóg scherpere tarieven voor elkaar kunnen krijgen.

    Total is natuurlijk bekend van de benzinestations die overal te vinden zijn, maar sinds 2014 is Total ook een volwaardige energiemaatschappij, die gas en stroom levert aan eindgebruikers. Total richt zich uitsluitend op de zakelijke markt.

    Een groot voordeel van Total Gas & Power is dat zij zélf gas produceren, en dat zij dit dus niet (zoals eigenlijk alle andere energiemaatschappijen) moeten inkopen (in de praktijk het gas dat door de NAM in Groningen gewonnen wordt).

  • Wat is het verschil tussen direct afsluiten en later beslissen?

    Als u kiest voor direct afsluiten, maakt u gebruik van de tarieven die wij nu op de website aanbieden. Als u voor later beslissen kiest, gaat u mee in de volgende onderhandelingsronde. Die tarieven zijn dus nog niet bekend en zijn afhankelijk van de ontwikkeling op de energiemarkten. U ontvangt dan het aanbod thuis en heeft dan 14 dagen om daarover te beslissen.

  • Wat is de looptijd van het contract?

    De looptijd is standaard drie jaar. De reden hiervoor is dat de energieprijzen op dit moment historisch laag zijn en onze experts van mening zijn dat het verstandig is om dit nu voor langere tijd vast te zetten. Zo bent u langere tijd verzekerd van verlaagde energiekosten. Mocht u absoluut een andere looptijd wensen, kunt u even contact opnemen om te bespreken wat er mogelijk is.

  • Wat moet ik zelf doen om veilig over te stappen?

    Eigenlijk heel weinig. MKB Collectieven gaat namelijk alle administratieve handelingen verrichten om de overstap te regelen. Het belangrijkste is om zelf te controleren of er sprake is van een lopend contract. In dat geval kan er sprake zijn van een boete.

  • Hoe werkt het energiecollectief precies?

    Het energiecollectief wordt uitgevoerd door zusterorganisatie MKB Collectieven, die de afgelopen jaren al meer dan 100.000 zakelijke energiecontracten heeft afgesloten voor haar deelnemers.

    Iedere maand wordt een inschatting gemaakt van het aantal ondernemers dat mee zal gaan doen met de collectieve inkoop: over dit totale verbruik wordt onderhandeld over tarieven en voorwaarden.

    Hier komt uiteindelijke een bepaald tarief uit, waar gedurende de hele maand op ingeschreven kan worden.

  • Hoe werkt de Bespaar Garantie?

    MKB Collectieven en Total Gas & Power zijn er zó zeker van dat zij de voordeligste en beste deal aanbieden, dat zij een besparing garanderen. Mocht het zo zijn dat uw huidige tarieven lager of gelijk zijn aan onze collectieve tarieven, dan krijgt u van Total Gas & Power alsnog een tarief dat tien procent voordeliger is dan die huidige tarieven.

MKB Belangen
  • Waarom krijg ik emails van MKB Belangen?

    MKB Belangen gebruikt emails om ondernemers te informeren en om onderzoeken uit te voeren. Op de mailinglijst staan alle deelnemers van MKB Collectieven en alle bedrijven die in het verleden hebben aangegeven per email geïnformeerd te willen worden door MKB Collectieven. Ook de deelnemers en geïnteresseerden van het Nederlands Inkoop Collectief staan op de mailinglijst: het Nederland Inkoop Collectief is in januari 2016 samengegaan met MKB Collectieven.

  • Wat doet MKB Belangen?

    MKB Belangen is er om de vragen en problemen die er zijn te verzamelen, en te proberen een antwoord te vinden. We doen regelmatig onderzoeken bij onze achterban om erachter te komen wat actueel is. In positieve en negatieve zin. Kunnen we bijvoorbeeld tips en succes delen? Of moeten we juist een probleem in kaart brengen en het beste advies inwinnen voor onze deelnemers?

    Op de website van MKB Belangen is ook een selectie van nieuwsberichten te vinden, die echt waardevol zijn voor de ondernemer. Daarnaast schrijven directeur Adrienne van Veen en verschillende gasten regelmatig blogs en artikelen die behulpzaam bij het ondernemerschap.

    Daarnaast biedt MKB Belangen op haar website een selectie van de beste en meest actuele collectieve voordeelacties van MKB Collectieven.

  • Waarom MKB Belangen?

    Wat leeft er bij de ondernemer achter een zonnestudio, een snackbar, een loodgietersbedrijf, een koeriersdienst of een slijterij?

    Er zijn weinig plekken waar je als kleine ondernemer terecht kan voor je vragen over de dagelijkse problemen of struikelblokken die je tegenkomt. Bijvoorbeeld MKB Nederland is door haar banden met VNO NCW meer een spreekbuis voor het grotere MKB.

    MKB Belangen is een verzamelpunt voor de kleinere ondernemer. We zullen door slimme partnerships zoveel mogelijk kennis verzamelen en delen, én proberen invloed uit te oefenen op de terreinen die belangrijk zijn voor de ondernemer.

  • Wie is MKB Belangen?

    MKB Belangen is begin 2016 in het leven geroepen door MKB Collectieven, met ruim 120.000 aangesloten ondernemers de grootste collectieve inkooporganisatie van Nederland.

    Er kwamen bij MKB Collectieven vrijwel dagelijks vragen binnen om hulp of advies over regelgeving, beslissingen van de (lokale) overheid of simpelweg ondernemerschap. Omdat MKB Collectieven écht gericht is op het organiseren van inkoopacties, is besloten om een apart “loket” te maken voor dergelijke zaken.

    MKB Belangen is dus ontstaan vanuit de vraag van de deelnemers aan MKB Collectieven.

Mobiele telefonie
  • Hoe wordt vergeleken met andere aanbieders?

    Als wij een (prijs)vergelijking maken met andere aanbieders, doen we dit op basis van vergelijkbare zakelijke abonnementen. Natuurlijk is dit niet altijd voor honderd procent mogelijk: er kunnen kleine verschillen zijn, zoals wel of niet aansluitkosten, buitenlandbundel etc. Wij nemen als basis de databundel, belminuten, toestel en natuurlijk looptijd.

    Belangrijk om te weten:

    – Tarieven, bundels en voorwaarden veranderen steeds. De door ons genoemde prijsverschillen hebben wij geconstateerd op de dag dat wij deze via een email gecommuniceerd hebben.

    – Omdat er kleine afwijkingen in de abonnementsvormen kunnen bestaan, geven wij altijd een directe link naar de betreffende aanbieding waarmee wij vergeleken hebben. Het is belangrijk om deze te openen, zodat u kennis kunt nemen van alle kenmerken van zo’n aanbieding.

    Als u vragen hebt over wat voor u de beste keuze is, kunt u altijd contact met ons opnemen hierover.

  • Kan ik onbeperkt internetten bij mijn abonnement?

    De meeste providers hanteren een datalimiet of een zogenaamde fair use policy om zo de kwaliteit van het datanetwerk te kunnen waarborgen voor alle gebruikers. Op onze website kunt u via het tabblad tarieven, per provider informatie vinden over deze datalimiet of fair use policy.

  • Kan ik mijn niet-gebruikte belminuten of beltegoed meenemen naar de volgende maand?

    Weinig providers doen dit momenteel maar iedere provider hanteert hierbij zijn eigen voorwaarden. Op onze website kunt u via het tabblad tarieven, per provider informatie vinden over het meenemen van uw belminuten.

  • Kan ik mijn oude GSM nummer behouden?

    Nummerbehoud is mogelijk als het huidige abonnement binnen 4 maanden afloopt of momenteel al contractsvrij is. Mocht u momenteel een particulier abonnement hebben moet dit binnen 2 maanden aflopen. Mocht u een prepaid-nummer willen meenemen kan dit altijd.

    Bij een aanvraag met nummerbehoud zal de nieuwe provider contact opnemen met uw eigen provider om het huidige contract op te zeggen. Wanneer u zelf al uw contract bij de oude provider heeft opgezegd, dient de aanvraag nummerbehoud uiterlijk 1 maand voor het einde van het oude contract bij ons binnen te zijn. Wanneer de aanvraag met nummerbehoud door de provider is goedgekeurd, zal de nieuwe simkaart (en eventueel ook het nieuwe toestel) vooruit gezonden worden. Deze ontvangt u dus al voordat uw nummer is overgezet en het nieuwe abonnement is ingegaan.

    Wanneer u een abonnementsnummer wilt meenemen naar een nieuw abonnement bij uw huidige provider, dient u een contractverlenging aan te vragen. Dit zijn vaak andere acties waar providers u willen belonen door geen aansluitkosten te rekenen en soms ook goedkopere abonnementen.

  • Hoe kan ik het snelst (meerdere) abonnementen bestellen?

    Via de website kunt u gemakkelijk een abonnement bestellen en (mits de telefoon op voorraad is) dit kan zelfs binnen 24 uur worden afgeleverd middels de Express-levering. Indien u geïnteresseerd bent in meerdere (verschillende) abonnementen kunt u het gemakkelijkst een persoonlijke offerte opvragen via info@mkbbelangen.nl of telefonisch via 010 268 00 50. Wij zullen u op korte termijn een passend advies geven.

  • Ik heb geen Nederlandse handleiding gekregen bij mijn telefoon, hoe kan dit?

    Vrijwel zelden wordt er vanuit fabrikanten nog een (uitgebreide) handleiding toegevoegd. Deze handleiding wordt wel altijd digitaal aangeboden en wanneer u de informatiepagina van de telefoons bekijkt hebben wij hier ook een link naar de digitale handleiding.

  • Zijn de telefoons simlockvrij?

    Ja, alle telefoons die wij verkopen zijn simlockvrij.

Websites
  • Kan ik mijn eigen website beheren/aanpassen?

    Modual maakt gebruik van een gebruiksvriendelijk Content Management Systeem (CMS). Hier kun jij je eigen teksten aanpassen, foto’s wijzigen en de website optimaliseren voor zoekmachines.

  • Is het aanbod echt vrijblijvend?

    Ja. Het interview, de ontwikkelde website en de geschreven teksten zijn allemaal vrijblijvend. Nadat de testlink geaccepteerd is, moet je de eenmalige kosten middels iDeal betalen en een machtiging af geven voor de maandelijkse kosten.

  • Als ik geen goede foto’s heb, wat gebeurt er dan?

    Modual beschikt over een basiscollectie met zogenoemde stockfoto’s. Hieruit kunnen we foto’s gebruiken om de website te vullen. Je kunt ook gebruik maken van onze uitgebreide betaalde collectie. Hiervoor betaal je een eenmalige bijdrage.

  • Als ik al een domeinnaam bezit, kan deze gebruikt worden?

    Uiteraard kunnen we de nieuwe website op je eigen domeinnaam zetten. Daarvoor moeten we een verhuisprocedure in gang zetten. Na de verhuizing kunnen we de domeinnaam koppelen aan je website.

  • Wat krijg ik voor € 325,- ?

    Een webgenius schrijft teksten aan de hand van een telefonisch interview. Hij zoekt de juiste foto’s, bouwt de website in de juiste kleuren en met je eigen logo. De website is voorzien van een Content Management Systeem (CMS), wordt gehost op eigen servers en is inclusief een domeinnaam* en twee supportvragen na oplevering.

    *Domeinnaamextensies: nl, com, be, eu, de, es, fr, it, co.uk, uk.

    Interview

    De webgenius bespreekt met jou de onderwerpen en de indeling van je website. Hij zal de opbouw en tekst van de pagina’s samenstellen, zodat de website helemaal gereed is voor gebruik.

    IContent Management Systeem

    Met het Content Management Systeem kun je als klant de inhoud van je website zelf aanpassen. Met het CMS kun je een onbeperkt aantal pagina’s in de website plaatsen.

    Modules voor het beheren van:

    Elementenmodule.

    Een element bestaat uit een titel, hoofdafbeelding, aanvullende afbeeldingen en een tekst. Dit kan worden gebruikt voor projecten, diensten of producten. Een website kan worden uitgerust met meerdere elementenmodules.

    Fotoalbum.

    Deze kan op een losse pagina worden geplaatst. Daarnaast kunnen foto’s worden toegevoegd aan de carrousel op de voorpagina.

    Bestanden.

    Via de online file manager kunnen bestanden van maximaal 50MB worden geüpload en online worden geplaatst.

    Hosting

    Hosting en dataverkeer van je website op basis van Fair Use Policy.

    Domeinnaam

    Inclusief één domeinnaam uit groep 1. Een domeinnaam uit een andere groep is: prijs minus prijs groep 1.

    Feedbackrondes

    De uitwerking wordt met de klant besproken en door middel van maximaal twee duidelijke feedbackrondes verbeterd.

    Support

    Eerste twee supportvragen zijn kosteloos.

    Fotopakket basic

    Foto’s uit onze basiscollectie van meer dan 1000 foto’s. Dit pakket is standaard inbegrepen.

Geen resultaten gevonden