Groeikapitaal voor mensen aannemen
De eerste investering met groeikapitaal wordt vaak in een verkoper/salesmedewerker gestopt. Om het bedrijf te laten groeien, zal er in eerste instantie meer producten en/of diensten verkocht moeten worden.
Groeikapitaal voor marketingactiviteiten
Groeikapitaal gebruiken voor marketingactivisten is ook een veelgedane investering. Een bedrijf dat nieuw op de markt is zal veel lawaai moeten maken om onder de aandacht van klanten te komen.
Groeikapitaal voor huisvesting
Een businessidee begint meestal klein en ondernemers sleutelen aan het plan op hun zolderkamer. Maar na de eerste groei – vooral bij een productiebedrijf – knapt het bedrijf al uit zijn jasje.
Groeikapitaal voor efficiënte/grotere aantallen
Groeien betekent niet altijd meer. Een efficiëntere productielijn kan ook voor groei zorgen. Maar bij een dienstverlenend bedrijf kan een groter aantal verkochte pakketten daadwerkelijk voor groei zorgen.
Groeikapitaal voor internationale expansie
De ultieme groeistap voor ondernemers is de stap van internationale expansie. Nederland blijft relatief gezien een klein land in de wereld. Een buitenlandse markt betreden kan daarom voor forse groei zorgen.